ЦНАП Івано-Франківська першим в Україні відкрив дані щодо наданих послуг і надходжень до місцевого бюджету

6 червня 2019, Івано-Франківськ – сьогодні Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) Івано-Франківська першим в Україні оприлюднив детальні дані про надані послуги, а також представив онлайн інструмент на основі даних, який виявляє попит на різні послуги протягом року, якість надаваних послуг та надходження до бюджету. Тепер кожен може проаналізувати роботу ЦНАПу, а також рівень життя міста.

Івано-Франківськ – одне серед перших міст України, де був створений ЦНАП, – ще у 2010 році. Сьогодні у ньому надають 240 послуг, якими користуються 50-60 тисяч громадян щорічно. Це великі масиви інформації, які можуть розповісти про соціально-економічний розвиток та діловий клімат у місті. Ці дані надають можливість створювати нові сервіси, покращувати якість послуг, прогнозувати надходження до бюджету та приймати обґрунтовані рішення.

Першим інтерактивним інструментом на основі оприлюднених даних стала візуалізація «10 найпопулярніших послуг Івано-Франківського ЦНАПу», розроблена агенцією TEXTY за підтримки Державного агентства електронного урядування у межах проекту USAID/UK aid «Прозорість і підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS». Завдяки візуалізації усі охочі можуть знаходити аномальні відхилення відмов та затримок, з’ясовувати їх причини, планувати найкращий час для відвідання ЦНАПу тощо. Таким чином, відкриття даних робить діяльність ЦНАПу ще більш прозорою та підзвітною.

Візуалізація у зручному форматі показує найпопулярніші та найприбутковіші послуги протягом року, сезоні піки за тими чи іншими послугами, кількість відмов, співвідношення послуг у розрізі фізичних та юридичних осіб, чи була послуга надана вчасно тощо. Ознайомитися з візуалізацією можна за лінком: http://texty.org.ua/d/2019/frankivsk/.

ЩО РОЗПОВІДАЮТЬ ПРО ЖИТТЯ МІСТА 10 НАЙПОПУЛЯРНІШИХ ПОСЛУГ ЦНАПу

Приріст населення. Кожна п’ята послуга, надана Івано-Франківським ЦНАПом, – реєстрація місця проживання. Це найпопулярніший сервіс, яким користуються понад 13 тис. жителів міста щорічно. У 2018 іванофранківці у 2.8 раза частіше реєстрували місце проживання, аніж знімалися з реєстрації. Дані свідчать про позитивний природний та міграційний приріст населення.

Безвіз і планування. Видача закордонного паспорту – це друга за популярністю і перша за прибутковістю адміністративна послуга. У 2018-му році нею скористалися понад 14 тис. разів, і до бюджету надійшло 2.86 мільйона гривень. Іванофранківці вміють планувати: більшість паспортів було замовлено завчасно. На термінове оформлення припадає лише 14% від загальної кількості наданих послуг.

Діловий клімат. Половина послуг топ-10 пов’язана із земельними питаннями або будівництвом. Це важливі індикатори соціально-економічного розвитку та ділового клімату. Скажімо, кількість виданих витягів та реєстрацій земельних ділянок за 2018 рік зросла майже у 1.9 та 2.2 раза відповідно (до 3 363 та 3 483). В 1.6 раза зросла кількість довідок із містобудівного кадастру, в 1.7 – кількість декларацій про готовність об’єктів будівництва до експлуатації.

Нагадаємо, Івано-Франківськ у листопаді 2018 року першим в Україні запровадив сервіс електронної ідентифікації Mobile ID на сайті місцевого ЦНАПу, що дозволило замовляти близько 50 послуг онлайн. А на початку 2019 року місто приєдналося до Міжнародної хартії відкритих даних – міжнародної ініціативи, що сприяє співпраці, прийняттю та реалізації спільних принципів, стандартів і найкращих практик відкритих даних у всьому світі. Наразі в Україні вже дев’ять міст, що приєднались до Хартії. Україна стала другою країною у світі після Мексики, де так багато міст взяли на себе таке зобов’язання.