“Відкритий е-квиток Житомира»: створено першу візуалізацію роботи громадського транспорту на основі відкритих даних по е-квитку

Інструмент показує потенціал використання відкритих даних у прийнятті зважених і прозорих рішень для покращення роботи транспорту і зниження корупційних ризиків

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу OG_18185w.jpg

Житомир, 25 квітня 2019 року. — Напередодні другої річниці набуття чинності Закону про впровадження автоматизованих систем оплати проїзду в міському громадському транспорті (електронний квиток) Міністерство інфраструктури України разом з Державним агентством електронного урядування і Житомирською міською радою представили першу візуалізацію роботи комунального громадського транспорту на основі відкритих даних «Відкритий е-квиток Житомира», яка демонструє потенціал використання відкритих даних по е-квитку у прийнятті зважених і прозорих рішень для покращення роботи транспорту в містах і зниження корупційних ризиків. Проект реалізовано Агенцією журналістики даних у межах проекту USAID/UK aid “Прозорість і підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS”.

7 травня 2019 року виповнюється два роки з моменту набуття чинності Закону про е-квиток, який було ініційовано Міністерством інфраструктури України. Вісім українських міст уже впроваджують електронний квиток, серед них: Біла Церква, Вінниця, Дніпро, Житомир, Київ, Львів, Тернопіль і Харків. Житомир був піонером у запровадженні е-квитка. І став першим містом в Україні, яке відкрило дані про е-квиток у громадському транспорті. Це означає, що будь-хто може безкоштовно завантажити дані та проаналізувати їх. Подібна прозорість дозволяє покращити роботу громадського транспорту, а також обмежує корупційні ризики.

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу OG_18462w.jpg

В інтерактивній візуалізації «Відкритий е-квиток Житомира» зібрано інформацію щодо виконання графіків руху транспорту, щоденний обсяг виручки від продажу квитків, найпопулярніші міські маршрути і зупинки, напрямки пересування мешканців містом. Для створення інструменту було проаналізовано дані по 18 тролейбусним, 2 автобусним і 1 трамвайному маршруту КП “Житомирське трамвайно-тролейбусне управління”, у тому числі й інформацію про понад 5 млн транзакцій по е-квитку. Сервіс дозволяє проаналізувати цей масив даних у розрізі понад 120 транспортних засобів та 400 зупинок.

«Відкритий е-квиток Житомира» демонструє переваги впровадження е-квитка і відкриття даних по ньому для інших міст, що вже впроваджують чи планують впроваджувати е-квиток, серед основних:

1. Зниження ризиків корупції. Візуалізація даних по е-квитку дає можливість кожному переглянути, чи виконуються графіки руху, чи не відхиляється транспорт від маршрутів, скільки поїздок здійснено та яка кількість коштів надійшла від продажу квитків. Несподіване зниження виручки може свідчити про недобросовісну роботу кондукторів або про те, що пасажирів на маршруті “позбирала” маршрутка, яка навмисне відхилилася від графіку руху.

2. Економія бюджетних коштів. Завдяки аналізу даних Житомиру вдалося відкоригувати графіки маршрутів відповідно до реальних пасажиропотоків, це принесло економію в 500 – 600 тис. грн на місяць.

3. Покращення якості послуг. Дані важливі під час планування нових маршрутів і графіків руху, а також визначення оптимальної кількості рухомого складу, формування комфортних для пасажирів та економічно ефективних графіків руху. А візуалізація допомагає громадянам самостійно аналізувати, які маршрути є найбільш популярними, де і коли є найбільший пік пасажирів і, відповідно, за потреби вимагати у влади збільшення кількості транспорту на маршруті.  

Скористатися інтерактивною візуалізацією можна за лінком: http://texty.org.ua/d/2019/zhytomyr/