Українці, які втратили роботу, зможуть оформити допомогу із безробіття онлайн

Відтепер на порталі Дія можна отримати статус безробітного та оформити виплати допомоги із безробіття.

24 квітня 2020, Київ – на онлайн-порталі державних послуг Дія з’явилась нова електронна послуга з реєстрації безробітного та оформлення виплат допомоги із безробіття. Послуга дозволить громадянам безперешкодно та безперервно отримувати послуги державної служби зайнятості, не виходячи з дому – як в умовах вимушеного карантину, так і після його закінчення. 

Щоб скористатись послугою, необхідно авторизуватись у кабінеті користувача на порталі Дія за допомогою кваліфікованого електронного підпису, електронної системи ідентифікації BankID чи MobileID.

Проєкт реалізований у партнерстві Міністерства цифрової трансформації, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства спільно з Державною службою зайнятості (ДСЗ) та за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS». 

Електронний сервіс передбачає два режими роботи: в умовах карантину та по його завершенню. 

На період карантину статус безробітного та призначення відповідної допомоги із безробіття присвоюється за поданням лише однієї онлайн-заяви першого ж дня після подання такої заяви. Користувачеві необхідно лише заповнити анкету, дотримуючись алгоритму. Відповіді на запитання анкети дозволять визначити перелік документів (серед таких: паспорт, документи про освіту, трудова книжка тощо), які заявнику необхідно буде додати до автоматично сформованої заяви, що надійде на розгляд працівникам обраного центру зайнятості. 

За результатами розгляду документів заявник може отримати підтвердження надання статусу безробітного та виплати допомоги із безробіття, йому можуть повернути заяву на доопрацювання або аргументовано відмовити у наданні статусу чи виплати. Процес подання, розгляду та надання рішення є повністю прозорим і виключає прямий контакт із чиновником. Сповіщення про результат надійде на електронну пошту користувача, смс-повідомленням на телефон, а також відобразиться в особистому кабінеті на порталі Дія.

Після завершення карантину буде змінено час розгляду заяви для отримання послуг із реєстрації безробітного та виплат допомоги із безробіття, а також з’явиться функціонал для прямої комунікації менеджера ДСЗ та користувача щодо пошуку роботи. 

Оформлення допомоги із безробіття онлайн стало можливим завдяки постанові Кабміну “Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації, перереєстрації безробітних та призначення виплати допомоги по безробіттю в електронній формі”. Раніше подати документи до центру зайнятості можна було за умови особистого відвідування установи, де заявник заповнював усі необхідні анкети та пред’являв оригінали документів, а також за спрощеною процедурою подання документів на електронну пошту центру зайнятості. Цього вимагає закон, адже лише таким чином можна було верифікувати особу. Відтепер, коли надання послуги проводитися за електронною заявою, ідентифікація особи здійснюватиметься онлайн, шляхом використання кваліфікованого електронного підпису або способу електронної ідентифікації BankID у кабінеті користувача порталу Дія. 

Для громадян залишається доступною змога подавати відповідні заяви до центру зайнятості електронною поштою та через скриньку для кореспонденції. Детальніше про таку процедуру реєстрації можна прочитати на сайті ДСЗ за посиланням. Нагадаємо, що 2 квітня відбувся запуск порталу державних послуг Дія. На порталі вже можна отримати 27 публічних послуг онлайн, зокрема – стати підприємцем, змінити вид діяльності чи припинити її, оформити довідку про несудимість, допомогу при народженні дитини, подати позов до суду, зареєструвати авто або отримати послуги, пов’язані із документами водія, оформити низку ліцензій, дозволів чи отримати витяги з реєстрів.