У рамках 3-го Форуму ІТ директорів України фахівці з органів влади усіх рівнів обговорили надання якісних е-послуг та взаємодію державних електронних інформаційних ресурсів.

Понад 230 IT директорів органів влади усіх рівнів – від міністерств до органів місцевого самоврядування – взяли участь у 3-му Форумі ІТ директорів органів державної влади «Взаємодія та електронні послуги», який проходив 16-17 листопада у Києві. Метою форуму було вироблення єдиної позиції щодо реформування галузі та напрацювання кращої взаємодії між органами центральної влади та владою на місцях.

У рамках форуму учасники обговорили впровадження Системи електронної взаємодії державних реєстрів України, а також підвищення ефективності існуючих та впровадження нових адміністративних е-послуг та е-сервісів, нормативне врегулювання послуг.  Також не оминули питання кібербезпеки, відкритих даних, цифрової ідентифікації та розвитку цифрової економіки.

Вперше у роботі форуму взяли участь ІТ директори місцевих органів влади, що є не просто визнанням їхньої ролі у розвитку електронних послуг на місцях, але й важливим кроком для створення єдиної вертикалі поширення технічних рішень та творення єдиної екосистеми е-врядування в Україні.  В умовах децентралізації чимало електронних послуг будуть надаватися на місцях і саме місцева влада стане одним із основних користувачів інформації з державних реєстрів, а це ставить нові виклики, у тому числі й перед ІТ інфраструктурою, і можливості для місцевої влади.

Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування України: «Разом з партнерами ми намагалися максимально наситити програму нашого Форуму цікавими доповідями, аби ознайомити учасників з сучасними тенденціями та кращими світовими практиками в сфері розвитку електронного урядування, а також подальшими кроками підвищення ефективності адміністративних послуг, їх прозорості та зручності шляхом використання ІКТ-інструментів. Чимало часу ми також присвятили обговоренню Системи електронної взаємодії державних реєстрів.  До її впровадження в Україні ми йшли довгі два роки і зараз перебуваємо на фінішній прямій».


За словами Олександра Риженка, створена за роки незалежності України відомча закритість призвела до формування часто неефективних реєстрів, які накопичують дубльовані дані, що швидко втрачають свою актуальність. Це нерідко призводить до плутанини та помилок. Відтак держслужбовці та громадяни змушені витрачати багато часу та зусиль, щоб виправити ці помилки. «На жаль, ми змушені констатувати, що наявний стан речей призводить до низької ефективності діяльності держави та негативно впливає на якість адміністративних послуг, що їх отримують громадяни та бізнес. Нарешті, ми спільними зусиллями наведемо лад у цьому питанні», – резюмував голова Державного агентства з питань електронного урядування України.

У рамках форуму відбулася презентація Системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта», що запроваджуватиметься на базі естонського рішення X-road і дозволить здійснювати обмін даними між державними реєстрами. Запровадження системи дозволить створити якісно нові електронні послуги для громадян і значною мірою ліквідує необхідність паперових довідок.

Данило Молчанов, керівник напряму е-сервісів проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах»: «Однією з основних ознак нових сучасних електронних послуг має стати їхня “людиноцентричність”, тобто орієнтація на потреби користувача. Перш за все при створенні е-послуги повинні враховуватись потреби та бажання саме тої цільової аудиторії, на яку цей сервіс спрямовано. І те, що державні е-послуги повертаються обличчям до людей – стало чи не основною темою форуму. Також під час заходу приділялося багато уваги такому поняттю як інтероперабельність та взаємодії державних електронних реєстрів – це безумовно ключові інструменти для покращення взаємодії між органами державної влади, що в кінцевому рахунку має на меті кращу якість надання послуг для громадян».

Зі свого боку Олексій Зелів’янський, координатор компоненту «Е-послуги» програми EGAP зазначає, що при впровадженні е-послуг одна з типових помилок – вважати електронний спосіб подачі документів аналогом відправки документів звичайною поштою. Електронне подання документів надає чимало можливостей для спрощення адміністративних послуг, і повноцінно реалізувати їх можливо лише за умови налагодження якісної системи взаємодії між державними інформаційними системами.


Третій національний форум IT-директорів органів влади України був організований Державним агентством з питань електронного урядування України за підтримки швейцарсько-української програми міжнародної технічної допомоги «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), EGOV4UKRAINE/U-LEAD та програми USAID/UK Aid Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах (TAPAS).

Додаткова інформація та ресурси: