Київ, 4 жовтня 2017 р. – Дві послуги у галузі пожежної безпеки будуть найближчим часом повністю переведені в електронний формат. Відповідно до підписаного сьогодні меморандуму в Україні розпочато роботу над переведенням в електронний формат двох послуг, які здійснюються Державною службою з надзвичайних ситуацій (ДСНС) та її територіальними підрозділами:

  • Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання до вимог законодавства з питань пожежної безпеки;
  • Видача ліцензії на ведення господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Сьогодні Меморандум про це підписали Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Державне агентство з питань електронного урядування України, Фонд Східна Європа та Проект USAID/UK Aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах», який надає підтримку у створенні цих електронних послуг.

Оптимізація та перетворення існуючих паперових адміністративних процедур в електронний формат суттєво спростить процес отримання цих публічних послуг. Замість двох-трьох днів (у випадку з ліцензуванням термін може сягати 10 днів) оформлення послуг займатиме 1-2 години і відбуватиметься повністю в електронному форматі. Крім того, зникне необхідність фізично відвідувати ЦНАП чи відправляти документи до ДСНС у Києві поштою. Спрощення та прозорість отримання послуг також сприятиме зменшенню корупційних ризиків у країні.

«Сьогодні історичний момент, оскільки підписання Меморандуму співпраці між Державним агентством електронного урядування і Державною службою надзвичайних ситуацій – це ще один крок до подолання бюрократії в Україні та побудови нових якісних та чесних взаємин між бізнесом і державою, – переконаний Олександр Риженко, Голова Державного агентства електронного урядування. – Я дуже вдячний нашим міжнародним партнерам за всебічну підтримку та допомогу в реалізації цього проекту», – додав Олександр Риженко.

Леся Чміль, Виконувач обов’язків керівника проекту «Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах»: «Сьогодні ми робимо перший важливий крок до того, щоб належним чином організувати вирішення питання протипожежної безпеки та cпростити процес отримання цих послуг для користувачів. Переведення їх в електронну форму суттєво змінить те, як сьогодні бізнес взаємодіє з ДСНС: незабаром ці послуги можна буде оформити в електронній формі та забути про ходіння в ЦНАП з паперовими копіями документів. Новий порядок оформлення цих послуг зробить їх зручними, простими та зрозумілими. Однак ми розуміємо, що повністю таку реформу можна вважати реалізованою лише у випадку повного законодавчого забезпечення. Тому сьогодні наші фахівці вже працюють над змінами до законодавства, а саме – до постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки», для того, щоб новий формат послуги якомога швидше вступив в силу».

Технічна реалізація нових електронних послуг відбудеться у жовтні. Їх практичне впровадження буде залежати від того, як швидко будуть внесені відповідні зміни у постанову Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки», що орієнтовно має відбутися у кінці листопада.

Створення нової електронної послуги фінансується USAID та UK Aid у рамках проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах».