Купити вживаний автомобіль в Україні раніше було аж ніяк не просто. Олексій заходив на інтернет-майданчик із продажу авто, знаходив машину, яка була йому до вподоби, та їхав до міста, де цю машину продавали, щоб перевірити її. За словами Олексія, “Раніше ви просто не могли придбати вживаний автомобіль без посередника, бо інакше не знали, що отримуєте, адже не було доступу до інформації про ці машини”. Перебуваючи там, Олексій отримував від власника ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN-код) та телефонував посередникові з Державтоінспекції (ДАІ), який перевіряв це авто у своїй базі даних. Оскільки ці дані не були доступні громадськості, то власникам бізнесу, таким, як Олексій, потрібно було мати «свою людину» в ДАІ.
Кожна перевірка за VIN-кодом коштувала до 200 доларів. Ще 100 доларів йшло на поїздку до іншого міста і допомогу ДАІ з реєстрацією. У результаті українці платили у середньому 300 доларів хабарів за автомобіль. Якщо ж вони не вирішували не платити цей хабар, то ризикували придбати викрадений або пошкоджений транспортний засіб.
Від 21 грудня 2018 року, завдяки підтримці проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS, українці можуть перевірити «біографію» автівки за її VIN-кодом менше, ніж за 2 долари в Електронному кабінеті водія. Станом на липень 2021 року понад 1,6 мільйона українців скористалися Електронним кабінетом водія. Окрім цього, відповідно до нової редакції Постанови КМУ №835, Мінінфраструктури відкрило інформацію про VIN-коди в наборі даних «Відомості про транспортні засоби та їх власників», найпопулярнішому за всі часи наборі даних на data.gov.ua (https://bit.ly/3hdbuiu ). Відкриття цих даних для кожного ще більше підвищить прозорість ринку авто.