Щороку Україна втрачає десятки мільярдів гривень від несплати акцизного податку. Натомість ринок контрафактної продукції зростає. За перший рік повномасштабної війни тіньовий ринок підакцизних товарів досяг історичного максимуму: 36% алкоголю та 21,9% тютюну продавалися нелегально.
Кардинально змінити ситуацію зможе цифрова система еАкциз, що передбачає впровадження електронної акцизної марки та обов’язковий автоматичний облік усього підакцизного алкоголю та тютюну, виготовленого чи ввезеного на територію України.
Зараз у Комітеті ВР з питань фінансів, податкової та митної політики за участі представників профільного бізнесу триває робота над підготовкою відповідного законопроєкту 8287 до другого читання.
Як працюватиме еАкциз, про світовий досвід та законодавчі перкспективи реалізації проєкту в Україні читайте у колонці Данила Молчанова, керівника USAID / UK aid проєкту TAPAS для Економічної правди: https://www.epravda.com.ua/columns/2023/05/1/699577/.
Проєкт еАкциз впроваджується Міністерством цифрової трансформації України спільно з Міністерством фінансів України та Державною податковою службою України за підтримки USAID / UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах/ TAPAS”.